Buikdansen in hartje Hasselt

Standaard

moyana 2

In het kader van de Hasseltse geluksplekjes op zondag 16 augustus 2015 trad Moyana (27) eventjes buiten het Kadettenpleintje op de Hasseltse Patattenmarkt tussen frituur en broodjes Pierre & Ijs van de Smaak op met een korte oriëntaalse buikdansdemo. Dat deed ze om buikdanslessen elke woensdagavond vanaf begin september 2015 in studio’s van Tieghem in Ekkelgaarden in Hasselt te promoten. 

moyana 1

moyana 3

moyana 4

“Ik dans bij the Dancing Flames, het showteam van danseres Ietara. Regelmatig treed ik ook solo op. Ik dans reeds 3,5 jaar. Ietara is mijn schoonmoeder en vroeg of ik een keer een les oriëntaalse dans wilde proberen. Ik had nooit gedacht dat ik het leuk zou vinden, maar na een paar lessen was ik volledig verkocht. Op hele jonge leeftijd heb ik jazz ballet en streetdance gevolgd, maar oriëntaalse dans is toch echt mijn passie. Tijdens de lessen oriëntaalse dans leren we dansen in verschillende stijlen en met allerlei props waaronder isiswings, zoals te zien was tijdens het optreden”, aldus Luana Mooibroek, beter gekend onder haar artiestennaam Moyana. Iedereen is ’s woensdags welkom op deze dansopleiding, vanaf 19u voor beginners en vanaf 20u voor gevorderden. Hier meer info.

fei ri teel 11

Inmiddels had Fei-ri-teel post gevat onder de ingangspoort van het Kadettenpleintje om geanimeerde verhalen te vertellen aan jong en oud, dit keer zonder regen. 

fei ri teel 12

Het weekendje op de 25 Hasseltse geluksplekjes was jammer genoeg geen succes met meer publiek op een regenachtige zaterdag dan een droge zondag. Toerisme Hasselt kan wel zijn best hebben gedaan om het weekend te promoten, maar het publiek zakte maar druppelsgewijs af naar de evenementen in het programma, waarvan 75% bestaande activiteiten waren. Helaas werden ook afspraken niet op tijd nagekomen: deelnemers die voor een gesloten deur stonden om zich om te kleden bijvoorbeeld. Ook werd geen materiaal voorzien om de deelnemers hun ding te laten doen in het geval het regende, hetgeen ’s zaterdags wel het geval was. Heel wat afzeggingen waren het gevolg. De twee rondleidingen van Toerisme Hasselt trok slechts twee mensen. Op Herkenrode was het ook gene vette. De eerste editie is er eentje om snel te vergeten. Een tweede uitgave zou beter passen in het laatste weekend na Pukkelpop vooraleer de school aanvat met een veel betere omkadering en ondersteuning van het stadsbestuur.

Geef een reactie

