Eerste zelfstandige werkdag van Sven Reubens in Shanti Beans Hasselt valt goed mee

Standaard

Op woensdag 2 november 2016 was de eerste zelfstandige werkdag van Sven Reubens (31) in Hasselts eerste huisbereide espressobar Shanti Beans op de hoek van de Hasseltse Dorpsstraat. Sven heeft de koffiezaak immers overgenomen van Jeroen Mathijs (40). Jeroen heeft hem al twee weken opgeleid in het nieuwe vak van zijn specialiteit van koffie maken en zal nog twee weken tot zijn beschikking blijven voor deskundige hulp en uitleg, waar ook nodig. Svenneke is snel van aanleren en is dankzij zijn opgedane horeca-ervaring vlug van aanpak. “Het moeilijkste in het begin is het werk voor de snelle en nauwkeurige bediening van de klanten voor mij nogal wat chaotisch gebeurt, maar na een tijdje ben ik er zeker van dat alles van een leien dakje zal lopen”, geeft hij met een optimistische noot toe. “Nieuwe koffiecreaties moeten van Sven komen”, vult Jeroen uitdrukkelijk aan, waarop hij bevestigend knikte. “Inmiddels heb ik ook al heerlijk gebak – dagelijks versgemaakt in een plaatselijke sociale werkplaats – op de toog staan en dat verkoopt goed. Immers al de hele dag is het vrij druk geweest met klanten, ook die me wouden even zien in mijn nieuwe zaak”, geeft hij grif toe. “Wanneer ik alles onder de duim heb en wat vrije tijd heb, zal ik zeker massala chaithee en glühwein bereiden voor de verkoop”. En wie zich geroepen voelt om eens piano te spelen met zijn kennis ter zake, kan steeds een liedje tokkelen op het instrument, dat Sven speciaal in de Shanti Beans heeft laten plaatsen. En op zondag 5 november 2016 zet Sven de maandelijkse eerste zondagconcerten door in zijn zaak, dit keer met Hasselaar Jo Nicolaï. Be there!

https://www.facebook.com/shantibeans

Geef een reactie

